Robotex 2013 koosolekud
Robotex 2013 koolituse koosolek
Kohal: Peeter, Lauri, Mikk, Siim, Martin Kontus, Indrek, Tõnis
Uue võistluse ideed: takistusrajaga võidusõit, Miku idee mäkketõusust
Jalkas võiks jääda võimalikult samasuguseks. 2v2 mäng võib jääda demoks. Miks? 2v2 mängud läksid nii kiiresti, et polnud võimalik jälgidagi seda. Samuti ei saa siis tulla need kes üksi tahavad üritada (nagu 2012 oli Ahti Heinla robot, mis palle väravasse lõi ja esines päris hästi).
Jalka võiks jääda 1v1 ja samade reeglitega, sest praegustel robotitel on veel kõvasti arenguruumi. Kui enamus jõuaks samale tasemele nagu Telliskivi ja Mäger 2012. aastal siis võiks mõelda keerulisemaks tegemisele, ja vaadata mis edasi saab. Võistlusele annaks kõvasti juurde, kui ka teiste robotite vahelised matšid oleks sama tasavägised nagu finaalmäng.
Muu võistlus võiks olla Miku listi saadetud võistlus.
Folkrace:
http://www.robotsm.se/2012/04/20/folkrace-2/?lang=en
http://www.robotsm.se/media/2011/11/Folkrace_2012_en_v1.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=AsWpj1h3Z6k
Seal saaks osaleda kõik kes midagi teha oskavad ning pealtvaatajatel oleks ka huvitav seda jälgida kuna rajal on mitu robotit korraga.
See võistlus saaks asendada ka jalkat lõpuks - rada saab teha keerukamaks, lisada erinevaid takistusi nagu seinad, tunnelid millest tuleb läbi sõita või teha rajale kraav millest saab üle kitsa silla sõites.
Koosolek 03.06.2013
Kohal: Peeter, Kaupo, Kristjan, Lauri, Tõnis
Teemadeks olid neljapäevane roboti demo meremuuseumis ja koodi edasi arendamine.
Lauri - küsib järgmine nädal peegli tegemise kohta mehatroonikumist.
Tõnis - ostab teisipäeval helerohelist riiet proovimiseks ja küsib konverentsi korraldajatelt demoürituse valgustuse kohta. Küsib kaamera tootjatelt kas on teele pandud juba.
Peeter ja Kristjan tulevad kolmapäeval erinevate väravatega pilditöötlust proovima.
Koosolek 12.06.2013
Kohal: Peter, Kaupo, Ülari, Lauri, Tõnis, Rauno
Ajurünnak, asjad mida robotiga teha vaja + ideed, mida võiks parandada/täiendada.
Kaamera pildi pealt kauguse arvutamine tööle panna
Robotid liikuma sama moodi nagu Mäger
Robotile korralik müts pähe teha (et valgustus ei säraks peegli peale)
Värava majakad
Uurida miks Nugisel on pilt prozektoritega valgustades sinisem kui Siilil.
Värvide automaatne kalibreerimine
USB3 kaamera kinnitus
USB3 kaamera jaoks FrameFrom.. teha, kaamera draiver
Uus peegel
Koodi refaktoorimine (SpineCmdCAN jne)
Qt 5.0 või 5.1 peale üleminek (Seal on olemas serial pordi klass ja bluetooth tugi ka)
Kaugjuhtimine paremaks (Bluetooth + mobiiliapp või tavaline juhtimispult)
Vastase tuvastamine
Peegli pealt kauguste arvutamine
Tegevus | Staatus | Tegijad |
Värava majakate vastuvõtja tegemine | OK | Kaupo, Rauno |
Koodis SpineCmd refaktoorimine | Polnud mõtet teha | Tõnis, Üllar |
Peegli tellimine | OK | Lauri |
Koosolek 08.08.2013
Ülari installib arvutile windowsi + asjad
Tõnis toob ära peegli
Tõnis küsib Lauri käest detailide jooniseid, küsib sponsorlust FinEstSteelist.
Lauri helistab Indrekule, küsib kas saab teha toite aku→ 19v
Lauri poleerib peeglit.
Ülari küsib teistest firmadest pakkumisi.
Varumootorite tellimine - Tõnis
Järgmine koosolek 15. august.
Koosolek 14.08.2013
Koosolek 22.08.2013
Siili arvuti paika ja toide: Lauri ja KristjanM
Siilil kood kompileerima: Ülari
Värviline paber: Tõnis
Tõnis küsib Raulilt(Lapikud), kuidas windows 7 aktiveerida
Hammasrattad uude Farnelli tellimusse: Tõnis
Otsida väike usb-com ühendus: Rain otsib kohe üles, tehtud.
Siil sõitma: nurgast keskele ja lööb palli väravasse.
Ligipääs klubile tekitada: Lauri
Robotexi aeg
Tõnis: õhtuti
Lauri: õhtuti, 3 õhtut nädalas
Peeter: aitab majaka vastuvõtjaga, pilditöötlus?
KristjanM: esmaspäev, teisipäev õhtuti.
Ülari: 3 õhtut
Kaupo: 3 õhtut
Rain: iga õhtu
Kristjan: 3 õhtut
Mida on vaja teha:
Siil:
kood kompileerima
peegel kinnitada
kaamerakinnitused kokku panna
peegli katsetamine
arvuti kinnitada robotile
arvuti toide ühendada robotiga ja kinnitada
ühendus com mooduliga, usb-com
mehaanika kontroll
tellida juurde löögimehanismi hammasrattaid tagavaraks
Nugis:
com mooduli pistikud
majaka vastuvõtja peale panna
objektiiv kinni liimida
Mõlemad:
pildilt kauguse mõõtmine tööle saada
peeglikalibreerimis paber
robot sõitma nagu mäger
robot ei rammi väravat
robot ei tohi väravast palle võtta
robot ei tohi võtta palle väljaspoolt väljakut
robot ei tohi unustada ära palle mis tal lähedal on
Koosolek 29.08.2013
Siil kokku tagasi ja arvuti peale (Kaupo, Lauri)
Peegli ja pildi kalibreerimine Nugisel (Tõnis)
Algoritmi arendus Nuigsel (Tõnis)
Soft kompileerima
Majakas tööle (Kaupo, Peeter)
Siil sõitma: nurgast keskele ja lööb palli väravasse. (Team Siil)
Koosolek 03.09.2013
Ruum vaja korda sebida - tehtud(Rain)
Siil sõitma: nurgast keskele ja lööb palli väravasse. (Team Siil)
Jupid võiks kätte saada - tehtud (Tõnis)
Majaka järgi sõitma (Kaupo, Peeter)
Simulaator tööle - tehtud (Tõnis)
USB-pikendus (5cm) (Ülari)
Kaamera Siilil kokku ja kalibreeritud - tehtud(Team Siil)
Koosolek 12.09.2013
Siili peegli kalibreerimine (Ülari, Kaupo)
Siili robotiga alustatakse algoritmi arendust, et lööks palle väravasse.
Nugise uue algoritmi arendus (Tõnis)
Koosolek 26.09.2013
Ülari lubas, et Siil sõidab ja lööb palle väravasse 10. oktoobril
Ülari tegeleb uue pallile lähenemisega
Kristjan ja Kaupo tegelevad ülejäänuga - vana pallile lähenemine ja väravasse löömine ja palli otsimine.
Tõnis - proovin panna tööle andmete logimist, et näha mida robot teeb väljakul.
Koosolek 03.10.2013
Vahetame ära com mooduli usb-serial kaabli, praegune on pask.
Com moodulist serial pordi kivi ära eemaldada ikkagi.
Võistlusele regamine
Teadaanne: TV3 tuleb filmima meid millalgi, robotid võiks töötada.
Tõnis - sain tööle andmete logimise, ei saanud aru kuidas andmeid taasmängida.
Koosolek 10.10.2013
Siil - Kristjan tahab targetDistFromBalli tuunida.
Siil - palli valikut paremaks teha, et robotil poleks palli valikul kinnisideed - Ülari.
Siil - pallile lähenemine - Kristjan.
Siil - ei sõidaks väravasse sisse.
Siil - ei võtaks väljakul väljas olevaid palle - Kaupo.
Siil - dribbler töötaks kogu aeg - Ülari.
Nugis - et ei võtaks palle väravast
Nugis - robotit kiiremaks
Tõnis - otsib üles sobiva musta värvi ja värvib Ronaldi Rootsi väljakule mustad jooned.
Nugis - kui pall on nurgas ja väravasse lüüa ei õnnestu (sest pall on täitsa väljaku nurgas) siis võiks robot sõita koos palliga veidi teise värava poole.
Koosolek 24.10.2013
Mõelda välja kohad kuhu kleepsud paigutada, mõõta suurused ja kirja panna, koosoleku jooksul.
Nugis - järgmise nädala jooksul võiks proovida Mägra pallile lähenemist.
Nugis - pean uurima Ronaldilt, kuidas tema PID teeb kiirendust, mida tähendavad speedK ja speedRamp konstandid