Kasutaja tarvikud

Lehe tööriistad


projektid:arendusprojektid:lennuk

Lennuk

Tegu on klubi väikese huviprojektiga. Kuna erinevate robotiprojektidega kogunes klubisse palju mudelismi asju nagu akud, servod, puldid, mootorid jms. siis jäi kogu kraami taevasse lennutamiseks puudu vaid lennuki kerest. Kere saigi muretsetud ja nüüd on lisaks lõbusõitudele lennukile ka fotoaparaat aerofotode tegemiseks külge monteeritud.

Lendamas

Ülesehitus

Kogu süsteem koosneb järgmistest komponentidest:

  • Liberty EP trainer
  • Futaba FF7 raadiosaatja ja 7 kanaliga vastuvõtja
  • Robbe mootor
  • Robbe ESC
  • 3 x miniservo
  • 2500mAh 3-cell LiPo või 1600mAh 2-cell LiPo (fotokaga lennutamisel)
  • Canon IXUS400 fotoaparaat
  • Battleswitch (viit)

Mootorite, servode, akude ja muu lennuks vajaliku jaoks on lennukis koht olemas, aga spetsiaalselt fotoaparaadi jaoks mitte. Fotokas sai mahutatud siiski tiiva esiserva all olevasse lahtrisse kuhu ilmselt pidi minema vastuvõtja. Kuna eesmärk oli ilusaid taevast vaatega aerofotosid saada ja lennuk on kõige stabiilsem horisontaalselt lennates siis sai fotokas pildistama pandud külje pealt, natukese alla vaatega. Kerge kalle tagas tiibade kaadrisse mitte jäämise ja samas jääb piltidele rohkem maad kui taevast. Fotoka jaoks sai keresse balsast ja männist lahter liimitud. Pilt fotoaparaadi asukohast:

Kuna IXUS on metallkerega 220g fotokas läks raskuskese natuke ettepoole. Selle paika saamiseks kasutame me fotokaga lendamisel kergemat väiksema mahtuvusega akut. Esimene mootor põles ka ühel lennul läbi (ilmselt vanast asfaldile kukkumisest, võlli paindumisest ja muidu vatti saamisest) mis andis võimaluse uus sama võimas aga kergem osta.

Pildistamine

Pildistamine toimub 4Mpx fotoaparaadiga millel on päästiku nupu külge joodetud 2 juhet mida omavahel lülitab kokku spetsiaalne PWM sisendsignaaliga relee. Fotokas on seadistatud manuaalrežiimi, maastikuvõttesse. Pildi järelkuvamine, automaatne väljalülitamine on maha keeratud. Kasutusel on sarivõte mis võimaldab mitu pilti järjest teha, sest palju pilte läheb nagunii nässu.

Pildistamise protseduur on teoreetiliselt lihtne - tuleb lennata vasak külg pildistatava objekti poole ja ainult nuppu vajutada. Tegelikkus on see, et kui vähegi tuult on siis lennuk pendeldab õhus ja kaadrid on enamuses kõik viltu. Me üritasime üldiselt pildistada seisva mootoriga, et vibratsioon (kui seda on üldse) ei rikuks pilti, aga sel juhul lennuk langeb ja pilt tuleb ikkagi kaldu. Praktika näitab, et hea pildi saamiseks tuleb siiski teha väga palju pilte.

Kuna paarisaja meetri pealt muutub lennuks taevas üsna täpiks läheb keeruliseks selle kõrgemale viimine (et ikka uhkemaid pilte saada) sest ei näe mis pidi ta seal üleval on. Kui üldiselt soovitatakse lennata tuulevaikse ilmaga siis kõrguse kogumisel on tuul isegi hea, sest vastutuult lennates piisab vaid kõrgustüüriga mängimisest ja lennuk tõuseb üsna stabiilselt püstloodis. Sedasi pole vaja tiirutada ja orientatsiooni kaotamisega riskida.

Tegijad

projektid/arendusprojektid/lennuk.txt · Viimati muutnud: 2016/09/03 15:43 persoon raivo.riiel